KAKO ODPRAVITI TEŽAVE NA STUNT SKIROJU

KAKO ODPRAVITI TEŽAVE NA STUNT SKIROJU

Freestyle skiroji so namenjeni izvedbi različnih trikov, skokov in akrobacij ter so se uvrstili celo med kategorijo ekstremnih športov. Izdelani so iz zlitin ki so lahke in vzdržljive, kljub temu pa se ob zahtevnejši in dolgotrajni uporabi lahko na skiroju pojavijo sledi obrabe potrošnih delov (zavora, kolesa, ležaji, ročke, grip,…) ali druge težave. Zaradi načina uporabe je stunt skiroje potrebno nekoliko pogosteje vzdrževati kot navadne modele skirojev. Redno vzdrževanje skiroja in pravilna uporaba skiroja po navodilih proizvajalca, bosta pripomogla, da bo skiro še dolgo služil svojemu namenu.

Velikokrat lahko na skiroju sami odpravite nastalo težavo. Spodaj boste našli nekaj najpogostejših težav ki se lahko pojavijo na skiroju in nasvetov kako jih odpraviti.  

Preden se lotite reševanja problema, preverite kako je skiro pravilno sestavljen. Vse dele skiroja morate po odpravi težave vrniti na svoje mesto. 

OBRABA OSNIH VIJAKOV PRI KOLESIH ALI VIJAKOV NA OBJEMKI

Da bi se izognili tej težavi je zelo pomembno, da pri privijanju vijakov uporabite orodje pravih velikosti (imbus ključ, viličasti ali kombinirani ključ). Pri privijanju pazite, da vijakov ne privijete preveč, saj jih je lahko kasneje težje odviti. Če imate pri odstranjevanju vijakov težave z obrabo ali deformacijo na vijakih si oglejte naslednji video posnetek, 4 načinov kako odstraniti poškodovan vijak.

Poškodovane vijake zamenjajte z novimi, pri tem pazite, da izberete pravo dolžino vijaka. Pri menjavi lahko uporabite tudi malenkost večji vijak kot je originalen, če ta ustreza navoju, nikakor pa ne uporabite manjšega vijaka. 

ZRAHLJANO KRMILO IN NEPORAVNANO SPREDNJE KOLO

Do zrahljanega krmila ali neporavnanega sprednjega kolesa običajno pride ker kompresijski vijak na skiroju ni popolnoma zategnjen. Odvijte vijake na objemki in odstranite krmilo ter s primernim orodjem privijte navoje. Način zategovanja se razlikuje glede na to ali imate skiro z navojnimi maticami ali s kompresijskim sistemom – HIC sistem. Več o pravilni odpravi te težave, si lahko preberete na našem blogu o vzdrževanju stunt  skiroja
 
Gladek kompresijski navoj – HIC sistem se pogosteje uporabljajo na trpežnejših modelih skirojev, saj pripomore k lažjemu vzdrževanju in bolj stabilni zasnovi. Navojne vilice pa se uporabljajo pri cenejših in začetniških modelih stunt skirojev pri katerih ni potrebe po močnejši zasnovi, samo vzdrževanje teh skirojev pa je nekoliko bolj zahtevno. 

Screenshot 2

OBRABLJENI LEŽAJI

Če na skiroju opazite, da se kolesa ali krmilo ne vrti gladko, slišite pokanje ali šumenje v ležajih boste morali ležaje očistiti in jih namazati z oljem, ki je primerno za ležaje. Če opazite, da je ležaj poškodovan ali pa kljub temu težave ne odpravite, boste morali poškodovane ležaje zamenjati. 

OBRABA KOLES, ODSTOP KOLESA S PLATIŠČA IN FLATSPOT VOŽNJA 

Lahko bi rekli, da so kolesa na skirojih za prosti slog največji potrošni material, saj se lahko zaradi agresivne vožnje najhitreje uničijo ali obrabijo. Kako dolgo bodo kolesa služila svojemu namenu je odvisno od načina vožnje in uporabe skiroja. Vidne razpoke na kolesih so lahko posledica pretiranega izvajanja agresivnih trikov, vrtenja ali obračanja ob pristajanju na ravno površino. Ta težava se pogosto pojavi tudi zaradi vožnje po pregretem asfaltu. 

Zelo popularna je tudi tako imenovana ''flatspot'' vožnja. Gre za način vožnje pri kateri gre za agresivno zaviranje. Uporabnik z vso silo zavira, kar onemogoči vrtenje gume in s tem pravilno obrabo. Zaradi takšnega načina zaviranja se na kolesih pojavijo odrezana oziroma ravna mesta, poškodovano kolo pa je potrebno zamenjati. 

Zaradi močnih sil udarcev, vrtenja skiroja in nepravilnih pristankov s skirojem lahko povzroči odstopanje gume s platišča. Redko se pojavi razlog v izdelavi kolesa pri katerem se guma popolnoma loči od platišča – na samem platišču ni vidnih sledov gume temveč izgleda kot da guma ni bila spojena na platišče. V tem primeru se obrnite na prodajalca. 

Screenshot 1

OBRABA IN POŠKODOVANA ZAVORA

Na zavori, gre navadno za obrabo, ki čez čas povzroči, da zavora poči. Tej težavi se najlažje izognete tako, da zmanjšate zavor, ki ga izvajate med vožnjo ter zmanjšate intenzivnost in silo ob zaviranju.
Pri menjavi zavore bodite pozorni, da v primeru, da imate na skirojih kolesa premera 110 mm, kupite tudi zavoro, ki je primerna za takšno velikost koles. V primeru da imate na skiroju kolesa premera 100 mm, bi morala ustrezati tudi zavora za 110 mm kolesa. 

OBRABLJENE IN RAZTRGANE ROČKE TER GRIPTAPE

Ročke na skiroju vplivajo na varno vožnjo zato jih je v primeru obrabe potrebno čimprej zamenjati. Ročke boste najlažje odstranili s pomočjo laka za lase ali tehničnega spreja WD40.
 
S časom se tudi griptape obrabi, oprijem se zmanjša in grip začne odstopati od platišča. Če na gripu opazite obrabo ga odstranite, desko očistite in odstranite lepilo. Da bi se novi grip dobro prijel deske, poskrbite da grip prilepite na suho desko in pri normalni sobni temperaturi. Redna menjava gripa je pomembna, saj vpliva na varnost uporabnika. 

ZLOMLJENO ALI POVITO KRMILO, VILICE TER DESKA

Ko kupujemo skiro za trike, se potrebno se je zavedati, da vsi modeli skirojev niso primerni za vse načine vožnje. Osnovnejši modeli skirojev niso primerni za U-rampe, skakanje na desko in za izvedbo zahtevnejših trikov. Če ste že izkušeni uporabnik in se boste udeleževali skateparkov in U-ramp in iščete trpežen skiro, razmislite o nakupu trpežnejšega modela skiroja, ki je izdelan iz trpežnejšega jekla, aluminija ali titana. 

S klikom na »Dovoli«, se strinjate s shranjevanjem piškotkov na vaši napravi, ki vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo v spletni trgovini. Piškotke uporabljamo tudi za spremljanje analitike in za marketinške aktivnosti. (Nastavitve piškotkov)
Dovoli