OSNOVE KOTALKANJA – KAKO SE PRAVILNO KOTALKATI

OSNOVE KOTALKANJA – KAKO SE PRAVILNO KOTALKATI


Kotalke so lahko zabavna aktivnost, odlična vadba, tekmovalni šport ali način prevoza. Ko se boste naučili pravilnega načina kotalkanja in pravilnega ustavljanja, boste kmalu »pluli« po drsališču. Preberite, kako se naučiti osnov kotalkanja.

1.  1
Nadenite si primerno opremo za kotalkanje!. Edina oprema, ki jo resnično potrebujete za kotalkanje je par kotalk, ki se prilegajo nogi , ščitniki ter čelada. Velikosti kotalk so običajno enake kot standardne velikosti čevljev, le da pri kotalkah raje izberite eno številko večje , saj rade, v primeru tesnega prilagajanja, povzročijo otiščance in žuljeIzbirate lahko med nastavljivimi kotalkami za otroke katerim noga še raste, kotalkami z ravnim podplatom ali kotalkam z petko. 

2.  2
Postavimo se v pravilno držo, kot prikazuje zgornja slika. Postavite svoje noge v širino ramen, upognite kolena in počepnite. Spustite hrbet proti tlom in se rahlo nagnite naprej v udoben položaj kotalk. Ko ste v takem položaju je ravnotežje ključno, zato vam to stališče preprečuje nestabilnost.
Prvič, ko kotalkate, se morda počutite, kot da nimate nadzora nad kotalkami, lahko boste izgubili tudi ravnotežje in padli nekajkrat, preden boste osvojili pravilno tehniko. To je popolnoma normalno; samo nadaljujte z držo, dokler je ne osvojite.

3. 3
Noge postavite, kot prikazuje prva slika, tako da imate pete skupaj in prste obrnjene navzven. Začnite počasi hoditi naprej, najprej desno, nato levo, nato ponovno desna in tako naprej. Prikaz slike 2, 3 in 4 zgoraj. Nadaljujte in pete držite neposredno pod telesom, da boste lažje ohranili ravnotežje.
Vadite, dokler ne boste udobno "hodili" v kotalkah, medtem ko ohranjate svoje ravnotežje. Najprej boste verjetno nekajkrat padli, ko se boste pobrali, ne pozabite na pravilno držo.
Ko pridobite zaupanje, začnite hitreje in hitreje. Trdno potisnite na kolesa, tako da se z vsakim korakom premikate dlje.

4.  6
Potisnite se z eno nogo naprej in drsite z drugo (slika prikazuje obkroženo kotalko, s katero se odrinemo in z drugo drsimo), dokler ne izgubite zagona, nato ponovimo postopek, le da se tokrat odrinemo z drugo nogo. Medtem ko drsite, držite drugo nad tlemi, da ne ovira vašega drsenja.
Ko zavijate desno, se s telesom malo nagnite na desno. Ko zavijete levo, se s telesom malo nagnite na levo in vedno ostanite v pravilnem položaju.
Premakajte noge hitreje in pridobite zagon tako, da pritisnete s svojo težo na kolesa. Izkoristite svojo telesno težo, da vam pomaga doseči hitrost. Uporabite roke, da vam pomagajo pri ohranjanju ravnotežja in pridobivanju hitrosti, tako da jih nagnete na komolcih in jih premikate naprej in nazaj, kakor bi se vam zdelo, če bi tekli.

5.  4
Ustavljanje. Predstavili vam bomo nekaj načinov ustavljanja. 
5.1. Vaša desna kotalka mora biti opremljena z zavoro, ki se nahaja na prstnem delu kotalk. Če želite ustaviti, drsite s svojimi kotalkami vzporedno drugo z drugo, kot prikazuje prva slika. Ostanite v položaju, in se rahlo nagnite naprej. Desno nogo postavite nazaj, tako da bo leva noga pred desno, dvignite prst desne kotalke in močno pritisnite na zavoro. Bolj ko pritisnete, hitreje se boste ustavili.
Pomembno je, da se ustavite z samozavestnim močnim potiskanjem. Če ne pritisnete dovolj močno na zavoro, lahko izgubite ravnotežje in padete.
Če vam je težko izvesti dovolj pritiska na začetku, poskusite z rokami pritisniti na desno koleno, s tem pridobite dovolj sile, da se ustavite.


5.2. 5 
Zaustavitev s kolenom. Če se želite ustaviti, počasi spustite eno koleno na tla, tako kot prikazuje slika. Pri tem obvezo nosite ščitnike. To je dobra tehnika za zaustavitev za začetnike, saj potrebuje zelo malo spretnosti za izvedbo. 


5.3.  7
Zaustavitev z razširitvijo nog. Razširite noge, kot prikazuje zgornja slika. Pri tem pa je prav tako koristno, da malo počepnete. Ne razširite nog tako široko, da občutite napor mišic.

5.4. T-zaustavljanje 

5.4.1. 8 
Rahlo upognite kolena, te vam bodo pomagala da se boste zaustavili, prav tako pa vam pomagajo ohranjati ravnotežje in vam bodo olajšala izvajanje gibanja.

5.4.2. 9
Nato razširite noge kot prikazuje slika, eno stopalo naj bo premaknjeno malo naprej od drugega.

5.4.3. 10
Dvignite zadnjo nogo od tal, samo toliko, da lahko obrnete nogo vstran. Ni vam je treba dvigati visoko v zraku. Prepričajte se, da se ne dotika tal. Tako se boste premikali s težo samo na sprednji nogi.


5.4.4. 11
Postavite zadnjo nogo pravokotno z vašo sprednjo nogo. Ta del izvedite hkrati z dvigovanjem noge, da ustvarite gladko gibanje dviganja in obračanja. Ko obrnete nogo, mora ta biti ob strani, pri čemer so prsti obrnjeni navzven, kolikor je to mogoče. Cilj je, da bi bila ta stopala pod kotom 90 stopinj.



5.4.5. 12
Povlecite nogo , ki je postavljena pravokotno na vašo sprednjo nogo k sebi, tako kot prikazuje slika. Na zadnje stopalo ne naslanjajte vaše teže, samo uporabite dovolj pritiska, da vas upočasni. Več pritiska, ki ga uporabljate, hitreje se boste ustavili. 

Viri: http://www.wikihow.com/Roller-Skate , http://www.wikihow.com/Roller-Skate