Vaje za ravnotežje

Vaje za ravnotežje

Ravnotežje je ključnega pomena za normalno opravljanje vsakodnevnih dejavnosti. Brez močnega jedra in dobrega ravnotežja hrbtenica nima veliko opore, kar pa lahko privede do bolečin in težav s hrbtenico. Študije so pokazale, da lahko vaje za stabilizacijo jedra (na primer plošča za ravnotežje) pomagajo tudi pri bolečinah v križu. Raziskave so celo pokazale, da lahko redno treniranje ravnovesja izboljša tudi spomin in kognitivne funkcije telesa.

Strokovnjaki so mnenja, da lahko dobro ravnotežje telesa igra pomembno vlogo pri preprečevanju življenjsko nevarnih padcev pri starejših. Ravnotežje lahko izboljšate že samo s primernimi vajami, kot so stanje na eni nogi, izpadi in počepi,… pomagajo pa vam lahko tudi pripomočki za ravnotežje s pomočjo katerih boste še hitreje izboljšali vaše ravnotežje in hkrati povečali moč jedra vašega telesa. Izboljšanje ravnotežja lahko pomaga tudi pri opravljanju vsakodnevnih dejavnosti, kot je stanje na prstih, kadar želite doseči nekaj na zgornji polici omare, hoja po stopnicah navzgor in navzdol ali hoja po neravnem pločniku, ne da bi pri tem padli.

RAVNOTEŽNA DESKA 

Ravnotežna deska je zabaven način za izboljšanje ravnotežja, moči in koordinacije. Uporabljajo jih tudi športniki za trening agilitija, kot so smučarji in nogometaši. Vadba na ravnotežni deski lahko dramatično izboljša okretnost telesa, reakcijski čas, stabilnost jedra in splošno moč telesa, hkrati pa izpodbija statično in dinamično ravnovesje telesa. Tekači deske uporabljajo tudi za krepitev vezi in kit ter tako zmanjšajo možnost poškodb.

Nasvet pri izbiri plastične ali lesene ravnotežne deske: Lesena deska je po navadi bolj vzdržljiva kot plastična in je idealna za vse, ki se bolj potijo v noge in roke.

Screenshot 1

RAVNOTEŽNI KVADER

Ravnotežni kvadri se uporabljajo za izboljšanje ravnotežja, koordinacije, zaznavanja in krepitev globokih mišic, ki jih je z drugimi vajami zelo težko okrepiti.

Ravnotežni kvadri so narejeni iz TPE pene in so primerni tako za vaje za izboljšanje mišične moči kot za rehabilitacijske vaje.

Screenshot 2

RAVNOTEŽNA BLAZINA

Blazinica za ravnotežje je primerna za ljudi, ki imajo pretežno sedeče delo in želijo preprečiti bolečine v hrbtu. Dobro ravnotežje namreč vpliva na pravilno držo našega telesa. Blazino lahko uporabljate tudi za sedenje, saj omogoča da med sedenjem ohranjate ravnotežje in s tem zmanjšate in preprečujete bolečine v križu. Večina blazin je na eni strani gladka, na drugi pa ima izbočene bodice za masažo. Blazino lahko napihnete po svojih željah. S pomočjo ravnotežne blazine lahko delate tudi na trebušnih mišicah, izboljšate koordinacijo, trenirate mišice stopal, kolkov, nog in trupa, zadnjice in stegen.

Screenshot 3

RAVNOTEŽNA POLŽOGA

Ravnotežna pol-žogo lahko uporabljate na obeh straneh. Če jo obrnete tako, da je ravna – trda površina zgoraj, lahko na njej stojite in vadite vaše ravnotežje. Če jo obrnete tako, da je ta ravno na tleh in vi stojite na žogi, lahko na njej izvajate različne položaje za jogo ali izboljšanje ravnotežja, na njen pa lahko izvajate tudi sklece za dodaten upor in stabilizacijo mišic.

Pol-žogo pogosto uporabljajo tudi športniki, osebni trenerji in fizioterapevti in je zato primerna za vsakega. Pri izvajanju vaj na ravnotežni pol-žogi ni lahko saj morate vzdrževati težišče na površini, ki se nenehno spreminja. Samo stati na njej je zahtevno, saj se vaše telo premika in mora zato nenehno ohranjati in prilagajati težišče.

Screenshot 4 

TWISTER-VITALNER

Tudi twisterji oziroma vitalnerji omogočajo, da skozi vajo pridobite na ravnotežju, poleg tega pa so tudi odlični pripomoček za izgubo odvečnih kilogramov. Masažni twister je fitnes pripomoček, ki je namenjen krepitvi, večji okretnosti in zmanjšanju maščobnih oblog v predelu pasu in s tem vitkejši postavi. Na napravi stojite in izvajate rotacijske obrate s katerimi krepite trebušne mišice, hrbet in boke. Posebne magnetne točke na površini diska omogočajo masažo refleksnih con na stopalih, s čemer se sprošča napetost mišic obremenjenih delov telesa. Vadba s pripomočkom twisterjem je zanimiva in zabavna.

Na napravi stojite in izvajate rotacijske obrate s katerimi krepite trebušne mišice, noge, hrbet in boke. Posebne magnetne točke na površini diska omogočajo masažo refleksnih con na stopalih, s čemer se sprošča napetost mišic obremenjenih delov telesa.

Screenshot 5

PRO SLIDE PODLOGA ZA TRENING DRSANJA

Podloga za drsanje je odlična za razvoj stranskih moči mišic, izboljšanje ravnotežja in kardiovaskularne kondicije. Z uporabo podloge preprečujete poškodbe, med vajo pa ne obremenjujete kolen in sklepov. Podlogo danes uporabljajo predvsem športniki saj omogoča izvedbo različnih vaj in izboljšanje kondicije za športno specifične treninge. Uporablja pa se tudi v fitnes centrih ter kot pomoč pri rehabilitaciji.

Screenshot 6

Razvoj jedrne moči je bistvenega pomena za vsakodnevno zdravje in dobro počutje, saj močno jedro ščiti hrbtenico, zmanjšuje bolečine v hrbtu, krepi vzorce gibanja ter izboljšuje ravnotežje, stabilnost in držo. Ravnotežje lahko izboljšate z vajami, v pomoč a so vam tudi pripomočki za ravnotežje.

Trening ravnotežja in stabilnosti sta verjetno najbolj spregledan del telovadbe. Morda je to zato, ker rezultati niso vidni v obliki izoblikovanih mišic in izgubi kilogramov. Tako kot mnoge stvari v življenju se tudi o ravnovesju in stabilnosti telesa ne razmišlja veliko, dokler z njima nimamo težav. Oba elementa sta pomembna za skoraj vsako telesno aktivnost in vsakodnevno življenje zato je pomembno, da se med telovadbo posvetimo tudi izboljšanju ravnotežja in stabilnosti lastnega telesa. 

S klikom na »Dovoli«, se strinjate s shranjevanjem piškotkov na vaši napravi, ki vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo v spletni trgovini. Piškotke uporabljamo tudi za spremljanje analitike in za marketinške aktivnosti. (Nastavitve piškotkov)
Dovoli