VZDRŽEVANJE SKIROJA ZA TRIKE

VZDRŽEVANJE SKIROJA ZA TRIKE

Obrabljeni ali izgubljeni vijaki 

Pravilno vzdrževanje skiroja pripomore k daljši življenjski dobi, predvsem pa pripomore k večji varnosti. Tokrat vam bomo predstavili nekaj najpogostejših težav, ki se lahko pojavijo na vašem stunt skiroju, ter kako jih odpravimo ter najpomembneje – kako jih preprečimo.  

Skiro

Zavedati se morate, da noben skiro ni neuničljiv in je vsakega potrebno vzdrževati. Ker pa so stunt skiroji namenjeni freestyle vožnji, nekateri tudi za U-rampe, je vzdrževanje le teh nekoliko bolj zahtevno. Zaradi načina vožnje, se pri teh skirojih hitreje obrabijo ležaji in kolesa.

Redno preverjajte ali so vijaki na kolesih obrabljeni ter, ali so dovolj zategnjeni. Pozorni bodite predvsem na vijake pri kolesih ter krmilu. Če ste izgubili vijak ali pa je tega potrebno zamenjati, se obrnite na prodajalca, kjer ste skiro kupili.

Privijanje koles

Obraba koles

Na hitrejšo obrabo koles predvsem vpliva vožnja po makedamu ter razgretemu asfaltu. V povprečju so pri skirojih zaželena kolesa iz mehkejših gum, ki pripomorejo k ublažitvi tresljajev, žal pa to tudi pomeni, da so kolesa bolj dovzetna za hitrejšo obrabo. Torej, ne gre za slabšo kvaliteto koles, vendar za sam način vožnje. 

102875244 1152584061791012 2017922870686418105 n

Prav tako je potrebno opozoriti, da je sedaj zelo popularna tako imenovana ''flatspot'' vožnja. Gre za način zaviranja, pri katerem se vso težo ter silo prenese na zavoro, kar onemogoči vrtenje zadnjega kolesa. Kolo se tako obrabi zgolj na enem mestu. 

a 

Odstopanje gume s platišča

Lahko se vam zgodi, da bo guma odstopila s platišča. Razlog je navadno v obrabi gume saj močne sile udarcev obstranskih skokih poškodujejo gumo in jo ločijo od platišča, guma pa je videti potrgana z platišča. Take poškodbe gume se smatrajo kot obraba in natrganje in ne spadajo pod garancije, reklamacije in stvarne napake. V kolikor pa je razlog v izdelavi, boste težavo opazili takoj v prvih nekaj dneh uporabe. Guma se bo popolnoma ločila od platišča – ne bo videti potrgana stran ampak kot, da sploh ni bila spojena na platišče. 

Untitled

Zvoki pokanja v kolesih in obraba zavore 

Če slišite pokanje v kolesih je lahko težava v obrabi ležajev. Ležaje lahko očistite ali pa jih namažete z oljem, ki je primeren za ležaje. Če na ta način težava ne bo odpravljena, bo potrebno zamenjati ležaje. Pri večjih udarcih se lahko pojavijo tudi poškodbe platišča, še posebej če so te iz plastike. V tem primeru boste morali zamenjati celotno kolo. Tudi zavore se lahko zaradi udarcev poškodujejo. Omenjene poškodbe niso predmet garancije, reklamacije ter stvarne napake saj to spada pod obrabo zaradi uporabe.

zavora

Pokanje in zrahljano krmilo

Kot smo že omenili zgoraj, je skiro potrebno vzdrževati. Pokanje in zrahljano krmilo se pojavi, kadar vijaki popustijo in vmes pride zrak. Pomembno je, da težavo odpravite še preden pride do večjih poškodb na skiroju! Če težavo prezrete, lahko pride do poškodbe notranjih ležajev v krmilu, do pokanje barve ali celo do poškodb konstrukcije skiroja. 

Najprej odvijte vijake, odstranite krmilo, nato s primernih orodjem spodnji navoj držite na mestu medtem ko zgornjega privijate. Navoja morata biti privita dovolj, da še omogočata vrtenje krmila. Ko ste dovolj zategnili navoje, lahko krmilo namestite nazaj. 

Krmilo privijanje Krmilo

sestava

Vijake na objemki morate dobro zategniti! Za lažji in boljši navoj lahko uporabite daljši imbus ključ. 

Če ste pravilno pričvrstili vse vijake, bi morala biti težava odpravljena. V kolikor je kljub temu še vedno slišno pokanje v krmilu, gre lahko za obrabo oz. poškodbo ležajev. V tem primeru je najbolje, da se obrnete na vašega prodajalca.

Za lažjo predstavo, si oglejte video posnetek TUKAJ


Zaprt kompresijski sistem skiroja - HIC sistem 

V kolikor imate model skiroja, ki ima zaprt sistem - HIC sistem, boste potrebovali v primeru pokanja ali zrahljanega krmila le inbus ključ. Zaprt sistem skiroja je nekoliko lažji za vzdrževanje. 

Če opazite, da je krmilo zrahljano, sledite spodnjim navodilom.
 
  • Najprej odvijte vijake ter odstranite krmilo.
  • Na vrhu kompresijske podložke privijte navoj  z uporabo inbus ključa. Navoj mora biti privit toliko, da še omogoča vrtenje krmila. Ko ste dovolj zategnili navoj, lahko krmilo namestite nazaj.

IMG 3215 IMG 3217


Za lažjo predstavo, si oglejte video posnetek TUKAJ

Obraba in odstopanje gripa 

S časom se lahko nalepka/grip izrabi, odlepi z deske ali uniči. Da preprečite odstopanje gripa, se izogibajte blatu in vodi. grip pa lahko seveda, z malo truda tudi zamenjate, saj ne predstavlja velikega stroška. Izrabljen grip odstranite, očistite in razmastite površino in prilepite nov grip. 
Ko kupujete grip lahko kupite grip ki je že obrezan po obliki ali pa kvadratnega, ki ga potem poljubno oblikujete točno po obliki pohodne površine. Če se lotite sami oblikovati grip, vam predlagamo, da najprej naredite vzorec na papir, ga nato obrišite in izrežite z gripa. 
grip


Prelomljeno krmilo ali deska ter obrabljene ročke

Težavo v počenem ali celo prelomljenem skiroju, opažamo predvsem pri osnovnih modelih skirojev, ki niso primerni za U-rampe ter skakanje z višjih površin. Prelomi ali poki na skirojih pa se lahko pojavijo tudi zaradi udarcev. Če se vam prelomi podvozje, ga lahko tudi zamenjate z novim saj določeni proizvajalci omogočajo nakup posameznih delov skiroja. Če vas zanima ali je nakup rezervne pohodne površine možen tudi za vaš model skiroja se obrnite na prodajalca.

Ročke na skiroju se lahko skozi čas obrabijo, preprosto jih zamenjajte z novimi. 

podvozje

Na koncu bi vas želeli še seznanili o tem, kako izbrati pravi stunt skiro ter kaj morate pred nakupom vedeti, vendar pa smo se o tem razpisali že v drugem članku, ki ga lahko preberete tukaj

Če imate dodatna vprašanja, ali pa težavo, nas lahko kontaktirate na e-pošto  



S klikom na »Dovoli«, se strinjate s shranjevanjem piškotkov na vaši napravi, ki vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo v spletni trgovini. Piškotke uporabljamo tudi za spremljanje analitike in za marketinške aktivnosti. (Nastavitve piškotkov)
Dovoli