VZDRŽEVANJE SKIROJA ZA TRIKE

VZDRŽEVANJE SKIROJA ZA TRIKE


Pravilno vzdrževanje skiroja pripomore k daljši življenjski dobi, predvsem pa pripomore k večji varnosti. Tokrat vam bomo predstavili nekaj najpogostejših težav, ki se lahko pojavijo na vašem stunt skiroju, ter kako jih odpravimo ter najpomembneje – kako jih preprečimo.
Zavedati se morate, da noben skiro ni neuničljiv in je vsakega potrebno vzdrževati. Ker pa so stunt skiroji namenjeni freestyle vožnji, nekateri tudi za U-rampe, je vzdrževanje le teh nekoliko bolj zahtevno. Zaradi načina vožnje, se pri teh skirojih zelo pogosto razrahljajo ležaji v krmilu, hitreje obrabijo ležaji in tudi kolesa. Redno zategovanje vijaka na krmilu pripomore tudi k daljši življenski dobi krmilnega ležaja.

Pozorni bodite na vijake pri kolesih ter krmilu ter jih pred vožnjo po potrebi pritegnite. Če ste izgubili vijak ali pa je tega potrebno zamenjati, se obrnite na prodajalca, kjer ste skiro kupili. V naši trgovini vam nudimo prav vse nadomestne dele za skiroje iz našega prodajnega programa.

Kako je sestavljen skiro za trike

Skiro

Obraba koles

Na hitrejšo obrabo koles predvsem vpliva vožnja po makedamu ter razgretemu asfaltu. V povprečju so pri skirojih zaželena kolesa iz mehkejših gum, ki pripomorejo k ublažitvi tresljajev, žal pa to tudi pomeni, da so kolesa bolj dovzetna za hitrejšo obrabo. Torej, ne gre za slabšo kvaliteto koles, vendar za sam način vožnje. 

102875244 1152584061791012 2017922870686418105 n

Prav tako je potrebno opozoriti, da je sedaj zelo popularna tako imenovana ''flatspot'' vožnja. Gre za način zaviranja, pri katerem se vso težo ter silo prenese na zavoro, kar onemogoči vrtenje zadnjega kolesa. Kolo se tako obrabi zgolj na enem mestu. 

a 

Odstopanje gume od platišča

Lahko se vam zgodi, da bo guma odstopila s platišča. Razlog je navadno v obrabi gume saj močne sile udarcev obstranskih skokih poškodujejo gumo in jo ločijo od platišča, guma pa je videti potrgana z platišča. Take poškodbe gume se smatrajo kot obraba in natrganje in ne spadajo pod garancije, reklamacije in stvarne napake. V kolikor pa je razlog v izdelavi, boste težavo opazili takoj v prvih nekaj dneh uporabe. Guma se bo popolnoma ločila od platišča – ne bo videti potrgana stran ampak kot, da sploh ni bila spojena na platišče. 

Untitled

Zvoki pokanja v kolesih in obraba zavore 

Če slišite pokanje v kolesih je lahko težava v obrabi ležajev. Ležaje lahko očistite ali pa jih namažete z oljem, ki je primeren za ležaje. Če na ta način težava ne bo odpravljena, bo potrebno zamenjati ležaje. Pri večjih udarcih se lahko pojavijo tudi poškodbe platišča, še posebej če so narejeni iz plastike. V tem primeru boste morali zamenjati celotno kolo. Tudi zavore se lahko zaradi udarcev poškodujejo. Omenjene poškodbe niso predmet garancije, reklamacije ter stvarne napake saj to spada pod obrabo zaradi uporabe.

zavora

Pokanje in zrahljano krmilo

Kot smo že omenili zgoraj, je skiro potrebno vzdrževati. Pokanje in zrahljano krmilo se pojavi zelo pogosto, vijaki popustijo in vmes pride "zrak". Pomembno je, da težavo odpravite še preden pride do večjih poškodb na skiroju! Če težavo prezrete, lahko pride do poškodbe notranjih ležajev v krmilu, do pokanje barve ali celo do poškodb konstrukcije skiroja. 

Zategovanje krmila na skirojih ki imajo navojne matice

Najprej odvijte vijake na objemki, odstranite krmilo, nato s primernim orodjem spodnji navoj držite na mestu medtem ko zgornjega odvijate. Dobro se zapomnite kateri del paše kam saj bo to potrebno za ponovno sestavo skiroja. Ležaje očistite in ponovno namastite. Vse dele sestavite v obratnem zaporedju. Privijete vijake. Matici morata biti privita dovolj, da še omogočata vrtenje krmila. Pridržite z ključem spodnjo matico  iz leve in z drugim ključem zgorno iz desne in zategnite kontra matico tako da desni ključ premaknete proti levemu. 
za lažjo predstavo si oglejte video: 

Ko ste dovolj zategnili navoje, lahko krmilo namestite nazaj. Objemka krmila more priti čisto do navojne matice. Objemko dobro zategnite z imbus ključem. 


sestava

Vijake na objemki morate dobro zategniti! Za lažji in boljši navoj lahko uporabite daljši imbus ključ. 

Če ste pravilno pričvrstili vse vijake in v skiroju ni več "zraka" ste uspešno odpravili težavo.V kolikor je kljub temu še vedno slišno pokanje v krmilu, gre lahko za obrabo oz. poškodbo ležajev. Če so ležaji uničeni jih lahko zamenjate za nove ki jih pravtako najdete v naši ponudbi. Če popravila niste vešči lahko skiro dostavite v naš servis.

Zategovanje krmila na skirojih z zaprtim kompresijski sistemom skiroja - HIC sistem 

V kolikor imate model skiroja, ki ima zaprt sistem - HIC sistem, boste potrebovali v primeru pokanja ali zrahljanega krmila le inbus ključ. Zaprt sistem skiroja je nekoliko lažji za vzdrževanje. 

Če opazite, da je krmilo zrahljano, sledite spodnjim navodilom.
 
  • Najprej odvijte vijake na objemki ter odstranite krmilo.
  • Na vrhu kompresijske podložke privijte navoj  z uporabo inbus ključa. Navoj mora biti privit toliko, da še omogoča vrtenje krmila. Ko ste dovolj zategnili navoj, lahko krmilo namestite nazaj.

IMG 3215  IMG 3217


Za lažjo predstavo, si oglejte video posnetek :


Obraba in odstopanje gripa 

S časom se lahko nalepka/grip izrabi, odlepi z deske ali uniči. Da preprečite odstopanje gripa, se izogibajte blatu in vodi. grip pa lahko seveda, z malo truda tudi zamenjate, saj ne predstavlja velikega stroška. Izrabljen grip odstranite, očistite in razmastite površino in prilepite nov grip. 
Ko kupujete grip lahko kupite grip ki je že obrezan po obliki ali pa kvadratnega, ki ga potem poljubno oblikujete točno po obliki pohodne površine. Če se lotite sami oblikovati grip, vam predlagamo, da najprej naredite vzorec na papir, ga nato obrišite in izrežite z gripa. 
grip


Prelomljeno krmilo ali deska ter obrabljene ročke

Težavo v počenem ali celo prelomljenem skiroju, opažamo predvsem pri osnovnih modelih skirojev, ki niso primerni za U-rampe ter skakanje z višjih površin. Prelomi ali poki na skirojih pa se lahko pojavijo tudi zaradi udarcev. Če se vam prelomi podvozje, ga lahko tudi zamenjate z novim saj določeni proizvajalci omogočajo nakup posameznih delov skiroja. Če vas zanima ali je nakup rezervne pohodne površine možen tudi za vaš model skiroja se obrnite na prodajalca.

Ročke na skiroju se lahko skozi čas obrabijo, preprosto jih zamenjajte z novimi. 

podvozje

Na koncu bi vas želeli še seznanili o tem, kako izbrati pravi stunt skiro ter kaj morate pred nakupom vedeti, vendar pa smo se o tem razpisali že v drugem članku, ki ga lahko preberete tukaj

Če imate dodatna vprašanja, ali pa težavo, nas lahko kontaktirate na e-pošto  




S klikom na »Dovoli«, se strinjate s shranjevanjem piškotkov na vaši napravi, ki vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo v spletni trgovini. Piškotke uporabljamo tudi za spremljanje analitike in za marketinške aktivnosti. (Nastavitve piškotkov)
Dovoli