Skiro za trike

Kako izbrati skiro za trike?

Ko se začnete odločati za nakup kar hitro pride do dileme kateri skiro izbrati saj se izgubite poplavi vseh različnih modelov. Dimenzije skiroja morajo biti prilagojene uporabniku za optimalno izvajanje trikov, zato obstaja toliko različnih modelov, da lahko izberete sebi najbolj primernega. Če vaš otrok želi skiro za prosti slog, je pomembno, da mu takega tudi izberete saj je izvajanje trikov z zložljivim skirojem nevarno hkrati pa se bo skiro tudi hitro uničil.

Skiroji za trike niso nastavljivi po višini in niso zložljivi. Izdelani so iz močnejših zlitin in lažjih materialov, zato lahko prenesejo udarce ob skokih in izvajanju trikov. Tak skiro poimenujemo tudi skakalni skiro, freestyle skiro oziroma skiro za prosti slog ter kaskaderski oziroma "stunt" skiro. Pri izbiri je zelo pomembno, da ima skiro kvalitetna kolesa ter trdno ogrodje, ki se pri izvajanju akrobacij ne bo poškodovalo, nam pa bo zagotovilo varnost, ki jo potrebujemo.

V ponudbi imamo cenovno ugodne osnovne začetniške modele ki so primerni bolj za enostavnejše trike, pump proge ne pa tudi za rampe, kot tudi skiroje višjega cenovnega ranga za zahtevnejše uporabnike. Skiroji višjega cenovnega ranga z integriranimi ležaji so bistveno enostavnejši za vzdrževanje in glede na to kako kakovosten skiro boste izbrali bo potreboval redno vzdrževanje, saj se z agresivno uporabo krmilo pogosto razrahlja, zavora in kolesa pa obrabijo, zato je pomembno, da je vzdrževanje skiroja čimbolj enostavno. Sigurno se vam na začetku bolj splača kupiti nekoliko dražji skiro, saj vam bo kasneje prihranil stroške vzdrževanja.

Kako velik skiro potrebujem?

Pomemno je, da se pri nakupu gleda višino krmila merjeno od tal saj je ta podatek pomemben za uporabnika. Višina krmila merjena od tal, naj bi za optimalno izvajanje trikov segala med vrhom medenične kosti in popkom.

višina skiroja za trike

V kolikor ne morete ali ne želite meriti višine medenične kosti, pa si lahko ogledate spodnjo posplošeno tabelo in ugotovite kako visok skiro si izbrati.

kako izbrati skiro za trike


Osnovni deli skiroja

• Krmilo – T-bar

• Objemka

• Ležaj v krmilu

• Vilice

• Zavora

• Kolesa z ležaji

• Deska-pohodna površina


Na kaj vplivajo različni deli skirojev ter prednosti in slabosti vam razložimo v nadaljevanju.

Krmilo

Krmilo je na voljo v različnih oblikah. Najbolj standardna je T oblika krmila, čeprav se vedno pogosteje pojavljajo na krmilu še dodatni prečni klini, ki ojačajo krmilo. Prednost dodatnega ojačanja na krmilu je tudi ta, da pridobite režo, preko katere lahko skiro priklenete z ključavnico.

krmilo skiroja za trike

Višina samega krmila niti ni tako pomemben podatek, dokler ne kupujete novega nadomestnega krmila. Pomembno pa je, kot smo že omenili, da se kupi primerno visok skiro.


Širina krmila je odvisna od izkušenj uporabnika in vrste trikov, ki jih izvajate ali mislite izvajati s svojim skriojem za trike. Dober namig je, da izberete krmilo enake širine, kot so vaša ramena. Če ste večinoma navdušeni nad tehničnimi triki, kot so barspins, izberite ožje krmilo. Seveda pa lahko vedno izberete široko palico, odstranite ročke(gripe) in jo odrežete po svojih željah.

Izbira pravih koles

V imenu in opisu vsakega skiroja imamo navedene tudi karakteristike za kolo. Naprimer 100/110/120mm za velikost in PU in 82a za material in trdoto koles, ter v tehničnih podatkih še material za jedro oziroma platišča koles. Abec 7/9 pa predstavlja kvaliteto ležajev. Višja kot je številka boljša je kvaliteta. Manjša kolesa so priporočljiva za začetnike, saj so bolj vodljiva, večja kolesa pa so najbolj primerna za uporabnike, ki želijo voziti hitro in agresivno.

kolesa za skiro za trike

Pri izbiri koles bodite pozorni na največji premer kolesa, ki je združljiv z vašimi vilicami.

Premeri koles skirojev za trike so na voljo v velikostih 100 mm, 110 mm, 120 mm. Vendar pa imajo skiroji najpogosteje kolesa 100 mm ali 110 mm. Na skiro, ki je imel večja kolesa lahko namestite tudi manjša, obratno pa žal ne gre.


Velikost kolesa vpliva na hitrost skiroja in oddaljenost pohodne površine od tal. To je pomembno pri pump progah, saj lahko pri manjših kolesih »zapnete« z spodnjim delom pohodne površine v vrh klančka na progi. Večja kolesa nudijo bolj udobno vožnjo, saj so hitra in odlična za raznolik teren.


100 mm kolo nudi počasnejšo, lažjo in bolj stabilno vožnjo, 110 mm postaja standard za večino skirojev. Obe velikosti tako 100 kot tudi 110 sta primerni za začetnike. 120 mm kolo nudi hitrejšo, gladko vendar nekoliko manj stabilno vožnjo in je primerno za izkušene uporabnike.


Trdota kolesa se meri na skali durometra. Višja kot je številka, trše je kolo. Večina koles ima trdoto 82 A. Trša kolesa bodo omogočila hitrejšo vožnjo, vendar vam ne bodo zagotovila toliko oprijema. Mehkejša kolesa se bodo hitreje obrabila, vendar vam bodo zagotovila večji oprijem. Na splošno se uporablja mehkejša kolesa, za vožnjo po ulici, in trša kolesa, za vožnjo v skateparku.

Kako dolgo zdržijo kolesa?

Kolesa se sčasoma neizogibno obrabijo, ne glede na vaš stil vožnje. Ni določenega datuma, kako pogosto bi morali zamenjati kolesa, in to je lahko od nekaj mesecev do vsakih nekaj let. Ko opazite, da se uretan (guma) obrablja in vpliva na občutek pri vožnji, je dobro, da začnete iskati nov par.

Če pa se skiro uporablja neprimerno in se kolo med hitro vožnjo zablokira in hkrati podrsa, pa se lahko kolesa obrabijo v enem dnevu. Taka flat spot kolesa so potem skoraj neuporabna. Če težava ni prehuda, lahko taka kolesa malo obrusite z pilo, če je težava prevelika pa ostaja le še zamenjava koles.

Ležaji

Ležaji omogočajo gladko in hitro vožnjo vendar se hitrost razlikuje glede na kvaliteto ležaja. Ležaji imajo oznako od 1 do 9. Višja kot je številka bolj natančna je izdelava in hitrejša bo vožnja.


Platišča/ jedro

Zagotavlja oporo in trdnost kolesa ter obdaja ležaj. Običajno je jedro izdelano iz najlona (plastično jedro). Kolesa z mehkejšim, plastičnim jedrom so izredno lahka primerna za začetnike in tiste, ki se še učijo. Zahtevnejši uporabniki bodo izbrali kovinsko (aluminijasto) jedro ali kolesa z votlim jedrom. Slednja so lažja in boljša. Votla so primerna za zahtevne uporabnike, saj so lahka in trdna. Polna jedra so izredno močna in imajo dolgo življenjsko dobo. Jedra s kraki so zelo lahka in vodljiva.

SL591R Slamm 110mm Gyro Wheels Neochrome Side KOLO ZA SKIRO ZA TRIKE, MODRA BARVA 100MM Z LEŽAJI kolo za skiro za trike, Raven Seeker Color (ČRNA)

votlo jedro plastično aluminjasto

Zavora

Vsak skiro za trike ima zavoro, tudi če ta v opisu slučajno ni omenjena.

zavora za skiro za trike

Poznamo 2 tipa zavore in sicer vzmetne zavore in fleks zavore brez vzmeti. Vzmetne so bolj hrupne kot fleks zavore. Večina skirojev za trike ima danes že fleks zavore brez vzmeti.



Vilice za za skiro

Vilice so del, ki povezuje krmilo, pohodno površino in sprednje kolo med seboj. Vilice za skiroje za trike so izdelane iz aluminija ali jekla. Jeklene vilice so težje, vendar bolj vzdržljive, medtem ko so aluminijaste vilice lažje in jih pogosto raje uporabljajo naprednejši uporabniki.

Vilice za skiroje z navojem ali brez navoja?


Pri profesionalnih skirojih so skoraj vse vilice brez navojev, saj uporabljajo naprednejši kompresijski HIC sistem, ki ustvarja močnejšo in trajnejšo povezavo med krmilom in vilicami. Z vilicami brez navojev morate poskrbeti, da imate tudi primerne krmilne ležaje in ustrezno objemko.

Vilice z navojem običajno najdemo na standardnih začetniških skirojih in potrebujejo za delovanje navojne matice, za katere velja, da niso tako trpežne pa še vzdrževanje je težje.

longway threaded pro scooter fork fs vilice

navojna brez navoja



Ležaj v krmilu in tip cevne glave– integrirani / klasični

Ležaj v krmilu se nahaja na vrhu in na dnu cevne glave ki povezuje pohodno površino z krmilom in omogoča gladko in hitro vrtenje krmila. Standardna deska za skiro ima skodelico za ležaj vstavljeno v cevno glavo(slika spodaj). Prepoznate jo po drugačni barvi in strukturi kot je cevna glava. Pri standardnem skiroju lahko uporabljate vilice z navojem ali brez in od tega bo odvisno kako enostavno bo vzdrževanje vašega skiroja.

standard

Slika prikazuje standarden skiro z klasičnimi navojnimi vilicam in krmilni ležaj, ki je pritrjen z navojnim maticam. Vzdrževanje takega skiroja je nekoliko bolj komplicirano


standard brez

Slika prikazuje standarden skiro, ki NIMA navojnih vilic. Pri takem skiroju so vidne skodelice za ležaje, ki so v drugačni barvi vendar na zgornem ležaju ni vidnih navojnih matic. Vzdrževanje takšnega skiroja je enostavno.


pro

Slika prikazuje profesionalen skiro, z integriranimi ležaji zaradi česar je tak sistem bolj širok in čvrst. Pri takem skiroju so skodelice za ležaje vgrajene v cevno glavo, na zgornjem ležaju pa je viden le pokrov integriranega ležaja. ni vidnih navojnih matic in prav tako ne skodelici za ležaje. Vzdrževanje takšnega skiroja je enostavno.


Pohodna površina/podvozje

Deska se v osnovi loči na 2 modela osnovnega oziroma standardnega in integriranega/zaprtega

osnovno podvozje

Osnovno podvozje z tankim ostrim robom


zaprto podvozje

Zaprto podvozje, z širšim robom ter integrirano glavo za ležaje. Prednost širšega roba je v tam da pri udarcu v nogo bolečina ne bo tako zelo izrazita kot pri podvozju, ki ima tanek rob. Prednost tega tipa ležaja v krmilu pa je zelo enostavno vzdrževanje skiroja.


Podvozja se razlikujejo tudi v zlitinah.


• 4130 je jeklena zlitina, z vsebnostjo kroma in molibden-a Skiroji so lažji, močnejši in trši od običajnega jekla.

• 6061 je aluminijeva zlitina z magnezijem in silicijem.

• 7075 je aluminijeva zlitina s cinkom, skiroji so najmočnejši in cenovno najdražji.





Razvrsti po:

S klikom na »Dovoli«, se strinjate s shranjevanjem piškotkov na vaši napravi, ki vam omogočajo boljšo uporabniško izkušnjo v spletni trgovini. Piškotke uporabljamo tudi za spremljanje analitike in za marketinške aktivnosti. (Nastavitve piškotkov)
Dovoli